Skip to main content
ANTREPRENORI

Studiu de Caz – Cartolina On-line SRL

By 11/08/2021octombrie 6th, 2021No Comments

 

Cartolina On-line SRL

Administratorul societății Cartolina On-line SRL, doamna Aurora Rizea, a participat la cursul de competențe antreprenoriale desfășurat în cadrul proiectului Start Industry 4.0 în septembrie 2018.

Parteneriatul cu Best Smart Consulting a fost încheiat în mai 2019 pe o perioadă de 12 luni și a constat în acțiuni de sprijin în perioada de sustenabilitate a proiectului care au inclus informări cu privire la evenimente organizate și desfășurate pentru antreprenori, consiliere în aprofundarea metodelor și mijloacelor de gestionare și dezvoltare a unei afaceri, aplicarea cunoștințelor dobândite ca urmare a participării la curs.

Activitatea economică desfășurată în anul 2019 de comercializare a produselor din categoria papetărie a condus la triplarea cifrei de afaceri comparativ cu cea din anul 2018. Una dintre măsurile întreprinse de antreprenor a fost aceea de valorificare a stocului existent, diversificând ofertele existente cu noi pachete atractive pentru clienți. O altă metodă de creștere a cifrei de afaceri a fost aceea de a diversifica portofoliul de clienți. Dacă până în 2019 afacerea se adresa preponderant clienților persoane fizice care achiziționau produsele Cartolina On-line într-o mare proporție pentru evenimente de familie gen nunți, botezuri, în anul 2019 a fost dezvoltată o direcție nouă de vânzări către persoane juridice printre care enumerăm: societăți comerciale, instituții publice, chiar și structuri diplomatice sau ale Ministerului Apărării Naționale.

Promovarea afacerii s-a făcut prin intermediul site-ului propriu, iar vânzările s-au efectuat la început prin comandă on-line și livrare prin poștă sau firme de curierat. Ulterior, afacerea dezvoltându-se, a fost deschis un magazin propriu în zona Pieței Unirii din București unde clienții aveau posibilitatea să și vadă diversitatea produselor de papetărie oferite, să aprecieze direct calitatea materialelor din care erau realizate. Un alt factor care a contribuit la creșterea competitivității firmei Cartolina On-line în anul 2019 a fost utilizarea platformei de achiziții publice SICAP care a facilitat accesul la un segment important de clienți, persoane juridice, instituții plublice. Vânzările pe acest canal erau în volume relativ modeste/client dar se multiplicau semnificativ prin numărul de tranzacții potențiale.

În anul 2019 s-a înregistrat atât o creștere a numărului de clienți, cât și a gradului de satisfacție al acestora. Clienții erau mulțumiți de calitatea produselor, de rapiditatea livrării mărfurilor achiziționate, de calitatea materialelor, de profesionalismul antreprenorului și personalului angajat. De cele mai multe ori vizitele clienților veniți în magazin să achiziționeze un anumit produs, chiar dacă acel produs nu era disponibil pe stoc, se achiziționa ceva ce era disponibil, de calitate și cu aceleași funcțiuni așteptate.

În anul 2019 firma a avut 2 angajați, mulțumiți de calitatea muncii, mediul de lucru, managementul afacerii și mai ales de recunoașterea efortului lor prin recompensa financiară, dar și prin mulțumirile clienților satisfăcuți care reveneau pentru o nouă achiziție.

Începutul anului 2020 a marcat un moment de cotitură, începutul unui lung șir de dificultăți cu care Cartolina On-line s-a confruntat. Cifra de afaceri s-a diminuat la jumătate comparativ cu cea din anul 2019 în principal cauzată de starea de urgență care a stopat sau diminuat foarte multe activități economice. Interzicerea evenimentelor de familie pentru care mulți clienți achiziționaseră produsele de papetărie a determinat un retur masiv de marfă către Cartolina On-line pentru care a fost necesar să returneze banii plătiți. Impactul a fost major în ceea ce privește disponibilul de numerar, pe fondul lipsei de comenzi noi și implicit încasări noi.

Alt factor care a general probleme în gestionarea cheltuielilor și a lichidităților a fost comportamentul furnizorilor de servicii de curierat și a colaboratorilor pe lanțul de distribuție. Firmele de curierat au majorat tarifele la începutul anului 2020, iar în perioada stării de urgență livrările erau mult întârziate datorită suprasolicitărilor de transport. Colaboratorii pe distribuție alegeau să se informeze despre produs și producător de pe site-ul Cartolina On-line dar nu plasau comanda.

Trebuie menționat că odată cu introducerea legislației privind protecția datelor personale, colectarea datelor unui client care depune o comandă on-line este tot mai dificilă, în condițiile în care legislația fiscală reglementează conținutul datelor de pe facture fiscală cu date personalizate. Toate aceste cerințe au reprezentat obstacole care au solicitat timp și bani pentru rezolvare, reflectându-se indirect în veniturile realizate.

Administratorul firmei Cartolina On-line, doamna Aurora Rizea, a fost foarte mulțumită de cunoștințele dobândite la cursul de Competențe antreprenoriale la care a participat, de întregul sprijn primit din partea firmei Best Smart Consulting și speră să se termine cât mai curând restricțiile, să-și poată dezvolta afacerea cu beneficii cât mai mari pentru clienți și angajați.