Skip to main content

Antreprenor în economia socială

Un antreprenor in economia sociala este o persoană care urmărește să rezolve probleme din comunitate. Acești indivizi sunt dispuși să își asume riscul și efortul de a crea schimbări pozitive în societate prin inițiativele lor. Antreprenorii sociali pot crede că această practică este o modalitate de a te conecta la scopul vieții tale, de a-i ajuta pe alții să-l găsească pe al lor și de a face diferența în lume.

PRINCIPILE CHEIE

  • Un antreprenor social este interesat să înceapă o afacere pentru un bine social mai mare și nu doar pentru a obține profit.
  • Antreprenorii sociali pot încerca să producă produse ecologice, să servească o comunitate defavorizată sau să se concentreze pe activități filantropice.
  • Antreprenoriatul social este o tendință în creștere, alături de investițiile responsabile din punct de vedere social și investițiile de mediu, sociale și de guvernanță.
  • Cele patru tipuri principale de antreprenori sociali sunt antreprenorii sociali comunitari, antreprenorii sociali non-profit, antreprenorii sociali transformatori și antreprenorii sociali globali.
  • Antreprenorii sociali își proiectează gândirea în jurul celor șase piloni ale lansării unei idei: oameni, problemă, planificare, prioritizare, prototip și urmărire.

Antreprenorul social prezintă idei care sunt uşor de folosit, uşor de înţeles, etice şi care implică sprijin larg pentru a maximiza numărul persoanelor locale care vor acţiona, vor prelua ideea şi o vor implementa. Cu alte cuvinte, fiecare antreprenor social este un recrutor în masă al unor transformatori în plan local – un model care demonstrează că cetăţenii care îşi canalizează pasiunea în acţiune pot face aproape orice.

Un vizionar pragmatic care produce schimbări sociale sustenabile, sistemice şi pe scară largă printr-o nouă invenţie, o abordare diferită, o aplicare mai riguroasă a tehnologiilor şi strategiilor cunoscute, sau printr-o combinaţie a celor menţionate mai sus.

  • Realizarea studiului de fezabilitate
  • Elaborarea planului de afaceri
  • Gestionarea afacerii
  • Elaborarea proiectului social al afacerii
  • Gestionarea activităţii sociale
  • Promovarea antreprenorului social
  • Reprezentarea organizaţiei în relaţiile externe

Unii oameni creează o afacere pentru a câștiga mulți bani. Alteori, oamenii încep o întreprindere pentru binele social. Cel din urmă tip de individ se numește antreprenor social și adesea începe prin a identifica persoanele pe care doreste să le ajute și problemele pe care vrea să le rezolve. Deși există multe asemănări între o întreprindere socială și o întreprindere cu profit integral, diferența de bază este că un antreprenor social acordă prioritate binelui pe care îl creează pentru comunitatea sa sau pentru beneficiari.

Antreprenor în Economia Socială și Oamenii

Majoritatea antreprenorilor sociali își încep eforturile identificând nevoile oamenilor, ale comunității. Uneori, aceștia sunt oamenii din regiunea lor geografică. Alteori, este vorba despre persoane dintr-o anumită categorie demografică (adică persoane cu venituri mici). Dacă antreprenorul social nu are o definiție clară a celor carora dorește să servească, se va confrunta cu dificultăți în a defini în mod adecvat domeniul de aplicare al întreprinderii lor. Acest lucru expune entitatea care nu a fost încă creată în pericol de a nu avea o viziune clară.

Problema: Focus Pentru Antreprenoriatul Social

Antreprenorii sociali încearcă să rezolve problemele. Mai precis, antreprenorii sociali identifică o problemă cu care se confruntă persoanele din secțiunea anterioară. De obicei, în timpul fazei de brainstorming a unei entități, antreprenorul social va face conexiunea intre oameni si problemă. De exemplu, antreprenorii sociali pot încerca să ajute persoanele fără adăpost din regiunea lor. Un antreprenor social în această situație încearcă să ajute anumite persoane (persoane cu venituri mici), care se confruntă cu o problemă (lipsa locuințelor disponibile).

Planul: Esential pentru Antreprenorul Social

Cu oamenii și problemele identificate, un antreprenor social trebuie să elaboreze un plan pentru a rezolva problema. Antreprenorii sociali nu se străduiesc doar să creeze un plan de afaceri pentru a opera o entitate, dar trebuie, de asemenea, să determine modul în care acest tip de entitate va primi finanțare și va rămâne sustenabil financiar. Antreprenorul social trebuie, de asemenea, să evalueze modul în care părțile externe îl pot ajuta să-și atingă obiectivele sociale.

Prioritizarea

Una dintre cele mai mari provocări pentru un antreprenor social este lipsa resurselor disponibile pentru a aborda problema pe care doreste să o rezolve. Indiferent dacă asta înseamnă lipsă de bani, cunoștințe de specialitate sau forțe externe care nu pot fi controlate, antreprenorii sociali se confruntă cu multe constrângeri. Aceasta înseamnă că prioritizarea eficientă face diferenta cand vine vorba de succesul initiativelor de antreprenoriat social!

Prototip Viabil

Deoarece resursele sunt limitate, antreprenorii sociali testează adesea soluții pe piețe mici înainte de a se extinde. Aceasta înseamnă crearea de produse, servicii sau procese prototip. De asemenea, testează modul în care diferite finanțări și resurse îl pot ajuta să-și atingă obiectivele.

Monitorizare si Evaluare

O dată implementată soluția lor, antreprenorii sociali identifică ce a mers și ce nu a mers bine. Adesea, chestionează pe cei care au ajutat la elaborarea soluției, precum și pe cei care primesc beneficiul. Acest ultim pas închide bucla completă a activității specifice de antreprenoriat social. Desigur,  un antreprenor social ar trebui să evalueze periodic fiecare aspect și să monitorizeze continuu modalitățile de a face schimbarea socială mai eficient.

Exemple de antreprenoriat social

Introducerea serviciilor de apă potabilă prin construirea de noi puțuri este un exemplu de antreprenoriat social. Un antreprenor social poate avea scopul de a ajuta comunitățile care nu au acces la  utilități stabile proprii.

Alt exemplu: aducerea conexiunii la internet de mare viteză în comunitățile îndepărtate, astfel încât copiii de vârstă școlară să aibă mai mult acces la resurse de informații și cunoștințe.

Dezvoltarea de aplicații mobile care raspund nevoilor unei anumite comunități este un alt mod în care acționează antreprenoriatul social. Aceasta poate include:  dezvoltarea unei aplicatii care ofera persoanelor modalitatea de a-și alerta administrațiile orașului cu privire la probleme precum intreruperea rețelei de apă, liniile electrice căzute sau notifica zone cu accidente de trafic repetate. Există, de asemenea, aplicații create pentru a raporta infracțiunile comise de oficialii orașului sau chiar de autoritățile de aplicare a legii, care pot ajuta să dea voce comunității prin tehnologie.
Alte exemple de antreprenoriat social includ programele educaționale și ajutorul copiilor orfani sau proveniti din medii defavorizate.

Toate aceste eforturi sunt menite să abordeze nevoile nesatisfăcute în cadrul comunităților cărora nu li s-a acordat acces la servicii, produse sau elemente de bază disponibile în comunitățile mai dezvoltate.

PRET: 1480 980 lei

 

Modalitati de plata:

  • card prin magazin online

  • transfer bancar

  • 10% reducere la plata cu cardul de prima didactica PLUXEE

  • carduri cadou ( UP ROMANIA / EDENRED)

  • in 3 rate (prin transfer bancar)

  • in 3 rate cu cardul de cumparaturi StarBT

Calendar Cursuri

Înregistrare Curs

Cursuri Specializate pentru
viitori Profesioniști!