Skip to main content
search
0

Să îți găsești un loc de muncă bine plătit în 2022 este o misiune destul de dificilă. Multe dintre companii și-au înghețat schemele de personal, iar cele care fac totuși angajări caută oameni specializați. De aceea este important să te reprofilezi, să te pregătești și să te adaptezi cererii din piață, mai ales că vremurile economice sunt destul de tulburi.

Potrivit unui sondaj realizat de BestJobs, în luna aprilie 2022, cei mai mulți dintre candidați s-au orientat către:

Vânzări, cu peste 70.000 de aplicări;

Management, cu aproximativ 53.000 de aplicări;

Financiar / Contabilitate, cu alte aproape 40.000 de aplicări;

Administrativ / Secretariat cu 27.000 de aplicări;

IT / Telecom, cu peste 26.000 de aplicări.

Oferta de muncă este variată, dar sunt câteva domenii care predomină pe piața muncii la nivel național.

De exemplu, Vânzările sunt în topul ofertelor din toate județele țării, la fel și Ingineria și Financiar/ Contabilitate.

Județele Brașov și Arad se remarcă pentru mai multe oferte în Inginerie, în timp ce în Cluj e nevoie de informaticieni.

Pe lângă domeniile vedetă, Bucureștiul și Ilfovul oferă un număr mare de oportunități pentru specialiștii în Logistică.

Munca în sistem hibrid își conturează și mai mult prezența în oferta de joburi disponibile pe BestJobs. Astfel, 16% dintre anunțurile de joburi permit împărțirea activității între sediu și biroul de acasă.

Și oferta de joburi remote din partea companiilor s-a menținut la un nivel crescut, astfel că mai mult de 10% din volumul total al joburilor disponibile menționează posibilitatea muncii de oriunde.

Acestea au atras și ele peste 15% dintre aplicări și au reprezentat aproximativ 5% din volumul de căutări înregistrate după cuvinte cheie.

Topul domeniilor cu cele mai multe oferte active de joburi din luna aprilie a fost susținut de  Vânzări, IT / Telecom, Management, Financiar / Contabilitate și Inginerie.

Pe ce mizează companiile?

Potrivit unui barometru realizat de Frames, la care a participat un eşantion reprezentativ de 300 de firme din diverse domenii de activitate, de la comerţ, la servicii financiare, agricultură, energie, confecţii, IT etc, în acest an și bineînțeles și în 2023, se caută oamenii a căror pregătire profesională întrunește așteptările angajatorilor.

47% dintre managerii chestionați au indicat pregătirea profesională drept principal criteriu de angajare. 39% au bifat experiența candidaților, 27% sunt interesați de salariul cerut, restul răspunsurilor fiind cu referire la diverse alte aspecte, de la disponibilitatea la program prelungit, munca de acasă, transport etc.

,,Tot mai multe companii caută oameni cu experiență și sunt dispuse să plătească salarii pe măsură pentru a-și asigura angajați cu o pregătire profesională solidă. Vremea celor școliți la locul de muncă a trecut, iar firmele, confruntate cu provocări economice tot mai puternice, caută să-și asigure o forță de muncă capabilă să gestioneze orice situație’’, arată concluziile barometrului.

În aceste condiții, pentru cei care vor să se angajeze în perioada următoare, devine esențial să se specializeze, să urmeze cursuri de pregătire, să își extindă expertiza.

,,Digitalizarea accelerată de criza COVID a schimbat mult economia românească, piața muncii în general. Tot mai multe companii sunt dispuse să lucreze remote, să își optimizeze schemele de personal astfel încât cursa pentru un loc de muncă bine plătit va fi din ce în ce mai strânsă.

Potrivit datelor de la Eurostat, numai 1,6% dintre angajații din România au urmat astfel de forme de formare profesională, în 2019. Spre comparație, în Suedia, procentul este de 37%, în Elveția de 39,4%, iar media Uniunii Europene este de 14,8%.

În Bulgaria, procentul angajaților care au urmat cursuri de pregătire a fost de 2,3%, în Polonia de 7,7%, iar în Ungaria de 7,3%.

O altă statistică interesantă arată că nici măcar atunci când au nevoie de un loc de muncă, românii nu se grăbesc să urmeze cursuri de formare profesională.

Numai 3,4% dintre șomeri au urmat forme de pregătire profesională, un nivel similar cu cel din Ungaria (3,4%), dar cu mult sub cel din Polonia (8,2%). Spre comparație, 57,5% dintre suedezi s-au pregătit, în 2019, pentru a-și găsi un loc de muncă. Media UE este de 14,8%.

 

Participă la cursurile Digital HR

Dacă vrei să te pregătești pentru viitor, pentru un nou loc de muncă, o soluție optimă este să participi la cursurile organizate gratuit pe platforma www.digitalhr.ro.

Platforma Digital HR este dezvoltată de patru companii cu mare experiență în domeniul economic.

Înscriindu-te pe platformă, vei avea acces la o serie de cursuri gratuite, despre Securitate Cibernetică Industrială, Tranziția la Industry 4.0, Dezvoltarea digitală a
Produselor, Fabricația digitală a Produselor, Marketing, Vânzări, Finanțarea Afacerii și Elaborarea planului de afaceri.

Trebuie să te grăbești pentru că, în programul finanțat de Uniunea Europeană, vor fi pregătiți un număr de 652 de angajați. Dacă vrei să fi printre ei, intră acum pe www.digitalhr.ro

Programul de formare profesională îi vizează, în principal, pe angajații cu un nivel scăzut de calificare şi persoanele cu vârsta de peste 40 ani, din toate regiunile mai puțin dezvoltate (Centru, Sud-Est, Sud Muntenia, Nord-Est, Nord-Vest, Vest, Sud-Vest Oltenia).

Pot participa angajați, inclusiv persoane fizice autorizate și întreprinderi individuale în domeniul producției industriale/non-industriale sau PFA/ÎI /IF  din domeniul agricol/non-agricol.

Un alt criteriu important este să nu mai fi participat la un curs cu aceeași tematică, cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Ca să participi, trebuie să îți alegi cursul dorit și să soliciți înscrierea, completând formularul de pe site. Trebuie să ții cont de faptul că locurile sunt limitate și că admiterea se va face în ordinea înscrierii.

Odată înscris la curs, vei primi toate detaliile de participare și vei putea începe să înveți online cum să te pregătești pentru viitor. Cursurile Digital HR beneficiază de o metodă de e-learning de ultimă oră, cu exemple concrete, cursuri video și evaluare digitală, cu informații ușor de asimilat.

Mai mult, poți să parcurgi cursul în ritmul și timpul tău disponibil. În plus, vei putea interacționa cu experții pentru a avea o experiență de învățare cât mai bună. Altfel spus, le vei putea pune întrebări, vei afla cum să îți exploatezi experiența etc.

DETALII DESPRE PLATFORMĂ

 

Platforma Digital HR este dezvoltată de Best Smart Consulting SRL, Best Smart Digital SRL, Digital Twin SRL și Euragro Tabacco SRL.

Programul vizează activități de consiliere profesională și tutorat în vederea încurajării participării la FPC, evaluării personalității și dezvoltării abilităților și încrederii în sine, stabilirii unui plan individual de formare profesională pentru creșterea nivelului de competențe și stabilirii unui traseu de dezvoltare a carierei.

Obiectivele proiectului DIGITAL HR MySMIS 134965 vizează cresterea angajabilității, a adaptabilității pe piața muncii și a veniturilor pentru persoanele care dețin calificări suplimentare, comparativcu restul populației, dobândirea de cunostinte si deprinderi tehnice relevante pentru domeniul productiei, dobandirea de cunostinte in domeniul vanzarilor, dobandirea de cunostinte in elaborarea unui plan de afaceri, adaugarea unui cod CAEN ca urmare a absolvirii cursului a urmare a participarii la sesiunile de consiliere profesionala si tutorat: realizarea importantei pentru cariera a participarii la programe de FPC, cresterea cunostintelor in legatura cu oportunitatile de participare la FPC, realizarea unui plan de dezvoltare in cariera, consolidarea traseului profesional.

În cadrul proiectului se va pune accent pe respectarea prevederilor legale referitoare la
principiul orizontal egalitatea de sanse/nediscriminare/egalitate intre femei si barbati.

Acest lucru va fi realizat prin introducerea de prevederi referitoare la principiul nediscriminarii/egalitatii de sanse/egalitatii intre femei si barbati in metodologia de selectie a grupului tinta si prin respectarea acestora in cadrul procesului de selectie, precum si in toate etapele in care este inclus grupul tinta. De asemenea, acest principiu se va regasi in toate metodologiile din proiect, cu scopul respectarii acestuia inclusiv in cadrul echipei de proiect.

Digital HR este un proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman  2014-2020. (Contract de finanțare nr. POCU/726/6/12/134965). Proiectul se va derula pe perioada a 22 de luni și va include o campanie de informare și conștientizare referitoare la importanța participării la FPC.

Detalii suplimentare despre proiect și înscriere pot fi consultate pe pagina proiectului: https://digitalhr.ro/

Datele de contact:

Email: contact@digitalhr.ro

Mobil: 0722531496

 

Close Menu