ANTREPRENORI

Studiu de caz – Alive Tradițional Muntenesc SRL

By 12/03/2021octombrie 6th, 2021No Comments

Administratorul societății Alive Traditional Muntenesc SRL, doamna Venera Rădulescu, a participat la cursul de competențe antreprenoriale desfășurat în cadrul proiectului Start Industry 4.0 în perioada ianuarie – februarie 2019.

Societatea a fost înființată în decembrie 2018, având ca obiect de activitatea producția de produse tradiționale românești, în principal costume populare cu specific muntenesc.

Contractul de parteneriat încheiat cu Best Smart Consulting pentru acordarea sprijinului în perioada de sustenabilitate a constat în principal în suport conceptual privind mijloace concrete de dezvoltare a unei afaceri, modalități de implementare a planului de afaceri, acțiuni de studiere a piaței de desfacere pentru a putea identifica soluții potrivite de comercializare a produselor realizate în cadrul firmei.

Întreaga activitate economică a fost concepută a se desfășura cu sprijinul financiar nerambursabil asigurat prin programul guvernamental StartUp Nation 2018, a cărei beneficiară a fost declarată societatea Alive Traditional Muntenesc SRL, drept pentru care în anul 2019 nu s-au desfășurat activități economice, neavând resursele umane și utilajele necesare producției.

Achiziția utilajelor s-a făcut, cu un credit bancar contractat de societate, rambursabil direct la bancă de către finanțatorul Programului. Angajarea creditului s-a făcut în iunie 2020, ca urmare a primirii notificării că vor fi acordate subvențiile. Banii au fost rambursați efectiv în aprilie 2021. Din iunie 2020 până în aprilie 2021 societatea a trebuit să plătească dobândă la bancă pentru împrumut.

Punerea în funcțiune a utilajelor de broderie și croitorie achiziționate în vara anului 2020 a fost mult întârziată de furnizor, având o serie de neconformități față de specificațiile tehnice și incompatibilități între caracteristicile tehnice și softul adecvat.

Mai mult, criza sanitară Covid 10, cu măsurile restrictive impuse până în vara anului 2020 și chiar continuarea unora dintre ele în restul anului a determinat un puternic factor de blocare a activității economice, fiind în imposibilitatea de a contracta produsele tradiționale, mai ales costume populare tradiționale, principalii clienți vizați fiind instituții cu ansambluri folclorice, echipe de dansuri populare de genul școli, primării, case de cultură.

O altă mare dificultate cu care s-a confruntat administratorul afacerii în perioada 2019 – 2020 a fost cea legată de asigurarea forței de muncă cu calificare specifică operațiilor de broderie – croitorie ce pot fi realizate cu utilajele achiziționate. Prin cerințele programului de finanțare a fost necesară angajarea unui număr de 5 persoane. Forța de muncă disponibilă în zonă pentru angajare fie nu avea nicio calificare, fie, desi aveau calificare executau doar o operație. Singurul avantaj remarcat a fost prezența acestor noi angajați la punerea în funcțiune a utilajelor și participarea la instruirea acordată de furnizor.

Cu toate că nu a desfășurat activitate economică în perioada crizei sanitare din cauza restricțiilor impuse, administratorul a trebuit să plătească salariile, taxele și contribuțiile aferente cheltuielilor cu personalul în conformitate cu prevederile contractului de finanțare, din economiile personale.

Administratorul firmei Alive Traditional Muntenesc, doamna Venera Rădulescu, a fost foarte mulțumită de cunoștințele dobândite la cursul de Competențe antreprenoriale la care a participat, de întregul sprijn primit din parte firmei Best Smart Consulting și speră că efectele crizei sanitare se vor diminua  astfel încât să poată dezvolta afacerea pe care a înființat-o cu beneficii reale pentru clienții și angajații săi, dar și pentru ea.