Cum exploatăm talentul, potențialul copiilor noștri? Cui îi ajutăm să-și găsească drumul în viață, să își dezvolte abilitățile, să creadă în ei? Dincolo de școală, de materiile obișnuite, de educația clasică, copiii noștri au nevoie de un impuls, iar cursurile de pregătire, workshop-urile, atelierele de lucru îi pot face să își manifeste aptitudinile și să performeze.

Best Smart Consulting pregătește lansarea unui proiect ambițios, Junior Academy, o platformă de cursuri și ateliere online&offline unde tinerii cu vârste între 8 și 14 ani se pot înscrie la o gamă variată de module de pregătire, de la IT & C, sportul minții ,,șahul’’, limbi străine, grafică & design la oratorie – vorbitul în public și grădinărit.

Odată cu lansarea platformei, compania va lansa și Bursele Junior Academy, destinate copiilor fără posibilități materiale.

,,Vom oferi în mod gratuit accesul la aceste cursuri copiilor talentați dar care provin din familii fără venituri ridicate. Vrem ca toți copiii să aibă acces la această platformă, indiferent de mediul și condițiile în care trăiesc, iar pentru a dezvolta acest proiect, împreună cu partenerii noștri, vom oferi o serie de burse speciale’’, a declarat Ligia Neacșu, managerul Best Smart Consulting.

Bursierii Junior Academy vor fi selectați în baza înscrierii pe site-ul platformei și a unor criterii obiective, analizate de trainerii care vor organiza cursurile JA.

,,În România, din păcate, există foarte puține cursuri pentru copii în domenii cu potențial, precum pachetul de office (word/excel/PPT), de grafică, pictură și design, de dezvoltare de jocuri, de pregătire pentru viitor. Copiii noștri au nevoie să învețe să se exprime în public, să își folosească abilitățile, să își exploateze talentul, lucruri pe care nu le învață în școala clasică’’, a mai spus Neacșu.

,,Copiii trebuie să înțeleagă, încă de la vârste fragede, cât de importante sunt cursurile de pregătire, atelierele, pentru viitorul lor. Contează, bineînțeles, ca ei să le vadă atractive, să le placă ceea ce fac, să le ofere satisfacții. Odată însă înțeles farmecul unui atelier, cu siguranță acel copil va avea mai multe șanse să-și dezvolte orizontul, să se pregătească pentru viitor’’, a mai declarat Neacșu.

TINERII, MULT MAI FOCUSAȚI PE VIITOR

Potrivit unui barometru lansat recent de Best Smart Consulting & Frames, 42,3% dintre tinerii din România afirmă că, pentru a-și construi o carieră, un drum în viitor, trebuie să aibă în primul rând cunoștințele necesare și să urmeze cursuri de specialitate.

Întrebați ce le lipsește să lucreze acolo unde își doresc, dincolo de cunoștințele necesare, 16,5% au menționat problemele financiare, 6,2% voința, 1% situația familială în timp ce 34% au bifat răspunsul „alt motiv”.

Tinerii, în 2021 sunt mult mai pregătiți pentru realitate decât în trecut. Sunt mai maturi, mai conștienți de ceea ce reprezintă, și își doresc siguranță și perspectivă. O generație dispusă să se specializeze, să urmeze cursuri de pregătire, să se perfecționeze. O rază de speranță, în condițiile în care România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în privința participării angajaților la cursurile de educație și training’’, a declarat Ligia Neacșu, managerul Best Smart Consulting.

Potrivit datelor de la Eurostat, numai 1,6% dintre angajații din România au urmat astfel de forme de formare profesională, în 2019. Spre comparație, în Suedia, procentul este de 37%, în Elveția de 39,4%, iar media Uniunii Europene este de 14,8%.În Bulgaria, procentul angajaților care au urmat cursuri de pregătire a fost de 2,3%, în Polonia de 7,7%, iar în Ungaria de 7,3%.

O altă statistică interesantă arată că nici măcar atunci când au nevoie de un loc de muncă, românii nu se grăbesc să urmeze cursuri de formare profesională.

Numai 3,4% dintre șomeri au urmat forme de pregătire profesională, un nivel similar cu cel din Ungaria (3,4%), dar cu mult sub cel din Polonia (8,2%). Spre comparație, 57,5% dintre suedezi s-au pregătit, în 2019, pentru a-și găsi un loc de muncă. Media UE este de 14,8%.