Atelier 1 – INTRODUCERE ÎN SCRATCH (4 ședințe online)
- Programare și algoritmi – întelegerea conceptului de programare,
- Platforma Scratch,
- Personaje,
- Backrounds,
- Poziționarea și mișcarea personajelor,
- Introducerea structurii condiționale,
- Interacțiunea dintre două personaje.
Atelier 2 – VARIABILE & STRUCTURI REPETITIVE (6 ședințe online)
Atelierul se adresează celor ce au terminat Atelierul 1. Introducere in Scratch!
Acest atelier introduce doua concepte fundamentale în informatică, esențiale pentru buna funcționare a oricărui joc.
- Implementarea unui program de tip ‘Paint’,
- Introducerea structurilor repetitive,
- Introducerea variabilelor,
- Personaje multiple și interacțiunea dintre ele,
- Structurarea jocurilor pe mai multe nivele,
- Implementarea unui joc tip ‘Flappy Bird’,
- Implementarea propriilor design-uri în personaje,
- Primul algoritm de cautare: cautarea binară,
- Implementarea unui proiect propriu,
- Lucrul în echipa pentru rezolvare problemelor.
Atelier 3 – DESIGN / PERSONAJE & FUNDALURI (4 ședințe online)
Atelierul se adresează celor ce au terminat Atelierul 2 – Variabile & Structuri Repetitive!
Acest atelier se bazează pe partea de design a jocului. Accentul se va pune pe proiectarea propriilor personaje și fundaluri pentru jocurile create sau folosirea unor pachete de personaje puse la dispoziție de către alți artiști.
- Implementarea propriilor personaje,
- Personalizarea puternică a jocurilor în funcție de preferințele fiecărui elev,
- Implementarea unui joc folosind un pachet de personaje,
- Implementarea fundalurilor proprii.
ABILITĂȚI PE CARE LE DEZVOLTĂ ATELIERELE:
- Materializarea unei idei, crearea unui prototip functional.
- Formarea unei baze solide pentru gândirea matematică
- Aprofundarea cunostințelor despre calculatoare.
- Lucrul în echipă.