Expert achiziții publice
Cursul se adresează celor care doresc să dobândească competențe în gestionarea procedurilor de achizitii publice. Se pune accent pe dezvoltarea abilităților privind înțelegerea și aplicarea prevederilor legislative, luarea deciziilor corecte ținând cont de legislație, cunoașterea și aplicarea bunelor practici, planificarea și organizarea strategică, identificarea riscurilor și luarea măsurilor de limitare a acestora.
Cursul oferă un cadru complet și complex de înțelegere a domeniului achizițiilor publice propunând o serie de aplicații practice realizate în echipe mixte din care fac parte atât ofertanți, cât și contractanți.
Noile modificări intervenite cu privire la cadrul strategic, legislativ şi instituţional al achiziţiilor publice · principalele acte legislative, normative şi administrative adoptate · baze de date legislative, ghiduri online şi aplicaţii informatice dedicate. Planificarea şi pregătirea proceselor de achiziţie publică · identificarea necesităţilor, estimarea valorii şi încadrarea în codul CPV; · rolul Programului anual al achiziţiilor publice; · Strategia anuală de achiziţii publice. Excepţii şi reguli; |
Planificarea şi pregătirea proceselor de achiziţie publică (continuare) · reguli de estimare a achiziţiilor publice finanţate din fonduri europene; · specificul estimării achiziţiilor în cazul proiectelor implementate în parteneriat; |
Strategia de contractare · aplicabilitate şi reguli de elaborare Achiziţia directă · praguri valorice şi modalităţi de derulare; · obligaţii specifice privind asigurarea transparenţei
|
Praguri valorice şi proceduri de atribuire · încadrarea în procedura de atribuire aplicabilă; · publicitatea procedurilor de atribuire.
|
Documentaţia de atribuire · conţinut şi reguli de elaborare a documentaţiei; · cerinţe de calificare. Rolul DUAE; criteriul de atribuire aplicabil. |
Noile reguli de verificare ex-ante a documentaţiei de atribuire şi a conflictelor de interese · termenele şi aspectele procedurale relevante; · aspectele de calitate şi regularitate ce fac obiectul verificării; procedura de conciliere cu ANAP. |
Derularea procedurii de atribuire şi atribuirea contractelor de achiziţie publică · utilizarea noului SEAP (SICAP); · evaluarea ofertelor şi comunicarea rezultatului procedurii Executarea contractului de achiziţie publică · termene şi modalităţi de constituire a garanţiei de bună execuţie; · modificările substanţiale/modificările nesubstanţiale
|
Verificarea achiziţiilor finanţate din FESI Reguli de constatare a neregulilor şi de aplicare a corecţiilor financiare
|