LEAN MANUFACTURING (4 Module)

CUI SE ADRESEAZA

 

MODULUL 1 (INTRODUCERE IN LEAN): Directorilor de firma, managerilor departamente de productie, calitate, mentenanta, logistica, planificare; ingineri de proces si inginerilor de produs, manageri imbunatatire procese, specialisti imbunatatire continua si performanta operationala....

MODULUL 2 (REZOLVAREA LEAN A PROBLEMELOR): Manageri din toate nivelurile organizatiei, agenti ai schimbarii, ingineri de proces si ingineri de calitate, responsabili de imbunatatire, manageri lean.

MODULUL 3 (STABILITATEA OPERATIONALA): Manageri din toate nivelurile organizatiei, agenti ai schimbarii, ingineri de proces si ingineri de calitate, responsabili de imbunatatire, manageri lean.

MODULUL 4 (MENTENANTA TOTAL PRODUCTIVA): Managerilor de productie (la nivel de fabrica sau sectie de productie) si Managerilor de mentenanta, Inginerilor de proces si inginerilor din cadrul departamentelor de intretinere, Responsabililor de imbunatatire a procese si de implementare sisteme de imbunatatire continuua.

CE ARE ACEST CURS PENTRU TINE

Modulul 1 (Introducere in Lean): Dupa intelegerea metodelor de Management si Planificare a productiei, cursul de Lean Manufacturing ofera o imagine de ansamblu a ce inseamna operare cu excelenta in productie (istoric si tendinte actuale) prezentand succint de la planificarea strategica pana la executia pe linie strategii si metode de crestere a competitivitatii. Detaliaza identificarea activitatilor care creeaza valoare si a celor care nu aduc profitabilitate organizatiei (risipa) si analiza de ansamblu a fluxului de valoare. Prezinta metoda de planificare strategica si de aliniere a organizatiei (Hoshin) pentru atingerea obiectivelor, precum si rezolvarea structurata a problemelor pentru imbunatatirile identificate in planul strategic.

Modulul 2 (Rezolvarea Lean a problemelor): Lean este un sistem de management care face oamenii sa gandeasca. Rezolvarea problemelor este o abilitate critica la toate nivelurile unei organizatii care doreste sa devina lean . Intelegerea conceptului stiintific PDCA -Plan Do Check Act-si a modului detaliat de aplicare a metodei de Rezolvare a Problemelor sunt obiectivele acestui curs.
Se vor prezenta detaliat metoda perfectionata de Toyota de rezolvare in 8 pasi a problemelor si metoda holistica Training Within Industry de abordare atat a problemelor de performanta a proceselor dar si a oamenilor care opereaza sau conduc aceste procese.

Modulul 3 (Stabilitatea operationala): Stabilitatea operationala se refera la construirea unui sistem de productie in care variabilitatea factorilor de productie (masini, materiale, metode, oameni) este controlata iar rezultatele sunt predictibile. Variatiile de la standard sunt imediat observate si abordate datorita sistemelor de organizare cu accent pe management vizual si standardizare. Obtinerea stabilitatatii operationale este temelia unui sistem lean de operare care urmareste implementarea unor niveluri mai avansate de productie just in time si calitatea la sursa.

Modulul 4 (Mentenanta total productiva):Veti intelege rolul TPM in creearea unei fundatii solide necesare excelentei operationale / implementarii Lean Manufacturing. Cursul va prezenta metodele si instrumentele de imbunatatire si masurare a performantei masinilor cu obiectivul de a asigura:

- zero defectiuni

- zero defecte

- zero accidente

Veti afla de unde si pe ce procese de fabricatie este recomandat sa incepeti implementarea TPM precum si pasii de urmat pentru cresterea performantei echipamentelor din zona prioritara pentru imbunatatire.

In cuprinsul acestor doua zile se va prezinta in detaliu metoda de excelenta in mententanta echipamentelor de productie Total Productive Maintenance (TPM) cu fiecare din cei opt piloni specifici, cu focus pe pilonii  Kobetsu-Kaizen: Imbunatatirea concentrata a performantei masinilor si Jishu- Hozen: Mentenanta Autonoma.

 

Materiale curs:

- Simulator de Productie (FABRICA DE AVIOANE)
- Suport de curs
- Exercitii practice
- Studii de caz
- Lucrare Practica - optional
- Certificat de Participare
- Certificat Profesional in cazul efectuarii Lucrarii Practice

CE CONTINE CURSUL

MODULUL 1 (Introducere in Lean)

Capitolul 1: Excelenta operationala
Managementul imbunatatirii proceselor, istoric si tendinte actuale:
Inginerie industriala, Six sigma, Lean, Agile, Excelenta Operationala
Planificarea strategica (Hoshin) si executia planului in intreaga organizatie
Managementul performantei si masurarea rezultatelor
Excelenta in operarea proceselor

Capitolul 2: Modelul Shingo de excelenta operationala
Principiile conducatoare in modelul excelentei operationale
Modelul cultural in companiile cu excelenta operationala
Kaizen/Imbunatatirea continua
Alinierea intregii organizatii in directia strategica
Rezultate, Valoare pentru client

Capitolul 3: Lean management
Istoric, Definire, cele 5 principii lean
Lean - un sistem unitar si o strategie de companie, Sistemul de Productie Toyota (TPS)
Valoare si risipa (7 Muda)- concepte fundamentale in Lean
Stabilitate operationala:  masini, materiale, metode si oameni.
Organizarea spatiului de productie prin metoda  5S, Management vizual
Flux Lean: Just in time: productia trasa, flexibiltate in productie si organizare pe fluxuri de valoare
Calitate Lean: Jidoka, calitate la sursa, integrare in procese
Cultura Lean: leadership Lean, filozofie, rezolvarea problemelor (PDCA integrat in  raportul A3)
Training Within Industry- programul fundament al excelentei operationale

Capitolul 4: Fluxul de valoare Lean
Definirea fluxurilor de valoare (Value Stream Mapping)
Gruparea pe Familii de produse pentru flux (Matricea X)
Harta starii curente
Harta starii viitoare, 8 pasi in imbunatatirea sistemelor de valoare
Implementarea imbunatatirilor de flux proiectate
Urmarirea progresului in implementare
Excelenta operationala in fluxul de valoare

MODULUL 2 (Rezolvarea Lean a problemelor)

Capitolul 1: Rezolvarea Problemelor in contextul strategiei Lean

Sistemul de Productie Toyota si importanta rezolvarii structurate a problemelor
Management lean prin rezolvarea problemelor
Imbunatatire continua (filozofia kaizen) - concept si instrumente kaizen
Metoda PDCA, concept si importanta in crearea unei companii care invata continuu

Capitolul 2: Metoda stiintifica PDCA  de rezolvare a problemelor
Metoda Toyota in 8 pasi de rezolvare a problemelor
Definirea corecta a unei probleme
Aflarea cauzei radacina: factori contributori, validare, cauza radacina, metoda 5 Whys
Planul de Contramasuri pentru probleme
Verificarea rezultatelor si standardizarea solutiei
Raportul A3

Capitolul 3: Training Within Industry : Problem Solving Program (PS)
Metoda PS in 4 pasi :
Izolarea problemei
Pregatirea solutiei
Corectarea problemei
Verificare si evaluarea rezultatelor
Rezolvarea problemelor de performanta a proceselor/echipamentelor : Job Instruction , Job Methods
Rezolvarea problemelor de performanta a angajatilor: Job Relations

MODULUL 3 (Stabilitate operationala)

Capitolul 1:  Introducere in gandirea lean

Definitie si scurt istoric;
Lean –un sistem unitar, casa Toyota
Concepte cheie in lean: Risipa si Valoare
Fluxul de activitati – importanta timpului scurt de realizare a comenzilor
Stabilitate operationala- importanta si metode de realizare

Capitolul 2: Metoda 5S si management vizual

Definirea si obiectivul metodei 5s si a managementului vizual
Sortare
Ordonare
Stabilizare
Standardizare
Sustinere
Detalii practice pentru succesul implementarii metodei 5S

Capitolul 3: Practici si instrumente manageriale pentru controlul stabilitatii proceselor

Activitati standardizate de supervizare
Traseul de supervizare a proceselor critice din proces si standardizarea deciziilor manageriale
Auditari de proces si activitati standardizate

MODULUL 4 (Mentenanta total productiva)

Capitolul 1: Istoric si contextul aparitiei metodei TPM

Istoric s Definire: Piramida sistemului TPM

Roluri in echipele TPM- schimbarea de mentalitatei contextul aparitiei metodei TPM

Capitolul 2: Unde si de ce implementam TPM in productie?

- beneficii TPM

- cum masuram performanta actuala

- cum indentificam zonele prioritare pentru implementarea TPM

Capitolul 3: 5S- metoda de obtinere a unui mediu de lucru curat, organizat standardizat- baza implementarii TPM

Capitolul 4: Kobestsu- Kaizen- imbunatatiri concentrate:

 - 8 tipuri de pierderi legate de echipamente

- masurararea performantei actuale: OEE- Eficacitatea Totala a Echipamentului

- OEE: indicator de performanta si imbunatiri concentrare pentru eliminarea pierderilor

- reducerea timpilor de schimbare a fabricatiei prin metoda SMED (Single Minute Exchange of Die)

- Problem solving: analiza problemelor masinii si identificarea cauzelor radacina

- One point lesson: bune practici si solutii pentru operarea corecta

Capitolul 5: Jishu-Hozen- mentenanta autonoma:

- beneficiile si importanta mentenantei autonome

- 7 pasi ai implementarii mentenantei autonome: traseul dezvoltarii capabilitatilor de la intretinerea zilnica pana la managementul autonom al echipamentelor

Capitolul 6: Mentenanta planificata:

- planuri de mentenanta

- indicatori de performanta ai mentenantei planificate: MTBF, MTTR

 

Calendar

Data urmatorului curs: Introducere in Lean MODUL I: 24-26 februarie 2017; 9-11 iunie 2017; __ Rezolvarea Lean a problemelor MODUL II: 17-18 martie 2017; 14-15 iulie 2017__ Stabilitatea Operationala MODUL III: 5-6 mai; 30 septembrie-1 octombrie 2017__ Mentenanta Total Productiva MODUL IV: 10-11 noiembrie 2017

Conditii comerciale

Pentru informatii suplimentare va stam la dispozitie la tel: 0726268256, 0727336314
Pentru o grupa de 10-14 cursanti, organizam cursul in sistem in-house la sediul companiei client sau in orice alta locatie la alegerea acestuia, la o data stabilita de comun acord.

administrator-512

Trainer

Raluca Florea 

Testimoniale

 

Comments are closed.