
CUI SE ADRESEAZA
Directorilor de firma, managerilor departamentelor de productie, calitate, mentenanta, logistica, planificare; ingineri de proces si inginerilor de produs, manageri imbunatatire procese, specialisti imbunatatire continua si performanta operationala....
CE ARE ACEST CURS PENTRU TINE
Cursul prezinta metode de reducere a problemelor de calitate, cost, livrare la timp, morala; abordarea acestora intr-un mod structurat si robust, evidentierea oportunitatilor de imbunatatire din zona proprie de supervizare; intelegerea rolului propriu in imbunatatirea proceselor si folosirea instrumentelor adecvate de imbunatatire.
Materiale de curs:
- Simulator de Productie (FABRICA DE AVIOANE)
- Suport de curs
- Exercitii practice
- Studii de caz
- Lucrare Practica - optional
- Certificat de Participare
- Certificat Profesional in cazul efectuarii Lucrarii Practice

CE CONTINE CURSUL
Cap.1 Introducere in gandirea lean
Definitie si scurt istoric;
Lean –un sistem unitar, casa Toyota
Concepte cheie in lean: Risipa si Valoare
Fluxul de activitati – importanta timpului scurt de realizare a comenzilor
Excelenta in operarea proceselor
Cap. 2 5S si fabrica vizuala
Management vizual - definire si beneficii
Metoda 5S - definitie si beneficii
Implementarea 5S: Sortare, Sistematizare, Stralucire, Standardizare, Sustinere
Cap. 3 Imbunatatirea continua/kaizen si ciclul PDCA
Intelegerea nevoii de imbunatatire continua, Definitie, Scop
Identificarea nevoii de imbunatatire
Ciclul PDCA al imbunatatirii: Planifica Executa Verifica Actioneaza
Cap. 4 Rezolvarea problemelor
Definire corecta a unei probleme; intelegerea realitatii
Actiuni imediate si actiuni corective: cele 5 reguli de aur
Aflarea cauzei radacina (5xDe ce?, Os de peste)
Planul de Contramasuri pentru probleme
Verificarea rezultatelor si standardizarea solutiei
Cap 5. Organizarea standard a activitatii de supervizare
Rolul supervizarii din prima linie
De ce este necesara o agenda standard de lucru; activitati repetitive si activitati neplanificate
Planificarea si sustinerea imbunatatirilor proceselor
Cap. 6 Training Within Industry (TWI)
- Metoda Job Instruction
Probleme care au ca si cauza o instruire neadecvata
Metoda de instruire in 4 pasi
Pregatirea pentru instruire: pregatirea instructorului si Fisa de instruire
Planificarea instruirii- planul de training
Beneficiile unei instruiri adecvate
- Metoda Job Relations
Probleme de productie legate de motivatia si implicarea oamenilor
Importanta unor bune relatii de munca pentru obtinerea rezultatelor dorite
Fundamente pentru bune relatii de munca
Metoda de abordare in 4 pasi a unei probleme cu un membru al echipei
- Metoda Job Methods
Originea conceptului de kaizen si imbunatatire continua
Harta detaliata a activitatilor
Imbunatatirea metodei de lucru prin eliminare, combinare, rearanjare
Calendar
Data curs:

Conditii comerciale
Pentru o grupa de 10-14 cursanti, organizam cursul in sistem in-house la sediul companiei client sau in orice alta locatie la alegerea acestuia, la o data stabilita de comun acord.

Trainer
Raluca Florea
Trainer
Testimoniale