MANAGEMENTUL ACHIZITIILOR INDUSTRIALE

CUI SE ADRESEAZA

Specialistilor din achizitii si commodity managerilor din companiile producatoare de serie mica si mare, companiile producatoare de materii prime, din domeniul constructiilor si/sau montaj industrial, transport aerian, naval, rutier, industria petroliera, companii de servicii sau persoane care vor activa in achizitii. Nu se adreseaza buyer-ilor din companii de retail si achizitorilor din domeniul public.

CE ARE ACEST CURS PENTRU TINE

In era globalizarii, achizitiile reprezinta peste 60% din costurile unei companii si contribuie semnificativ la cresterea profitului companiei si a competitivitatii produselor. Acest curs ofera competente pentru evaluarea si organizarea unui portofoliu de achizitii, elaborarea unei cereri de oferta si analiza ei, intelegerea pretului de achizitie, omologarea furnizorilor si a produselor.
Materiale curs:
- Simulator de Productie (FABRICA DE AVIOANE)
- Suport de curs
- Exercitii Practice
- Studii de caz
- Lucrare Practica - optional
- Certificat de Participare
- Certificat profesional in cazul efectuarii Lucrarii Practice

CE CONTINE CURSUL

 
 MODUL I
1. Istoria, evolutia si importanta achizitiilor in companiile industriale si de servicii

Importanta achizitiilor in realizarea profitului companiei

Principalele obiective incredintate achizitiilor moderne

2. Tipuri de organizare ale departamentului de achizitii

Matricea transversabilitatii- instrument de organizare a achizitiilor

Diferite tipuri de organizatii : Functiile  si rolurile  achizitorilor in fiecare tip de organizatie

Avantaje si dezavantaje pentru fiecare tip de organizare

Achizitii internationale- tendita globalizarii achizitiilor

3. Instrumente de baza in procesul de achizitii

Portofoliu- tehnici de realizare si gestionare a portofoliului de produse si furnizori

Instrumente de segmentare a portofoliului de produse in functie de importanta-  Matrice Kraljic

Tehnici de imbunatatire a portofoliului de produse si furnizori :

Consolidarea furnizorilor,  standardizare produse, analiza Pareto si metoda  de clasificare ABC

4. Cererea de oferta

Tehnica de elaborare a unei cereri de oferta- Matrice ACDE

Elementele esentiale si obligatorii in intocmirea unei cereri de oferta

Managementul riscurilor in achizitii : Analiza riscurilor interne si impactul lor  asupra cererii de oferta

Instrumente pentru analiza eficienta a ofertelor si metode de minimalizare a riscurilor asupra viitoarei achizitii

5. Metode de analiza a preturilor din oferte

Metode globale de analiza a preturilor furnizorilor

Tehnici de interpretare a Strategiilor furnizorilor in materie de preturi: Analiza Porter

Ciclul de viata al pietei/produsului : influenta asupra preturilor- metode globale de analiza

Metode analitice de evaluare a preturilor: learning curve, influenta cantitatilor, avansul productiei….

Descompunerea preturilor din oferte

Formula de reviziuire a pretului

Total Cost of Ownership (cost total de achizitie )

6. Pregatirea Negocierii

Activitatile necesare pentru a pregati o negociere reusita

Analiza raportului de forte la masa negocierii

Grila de negociere : subiecte obligatorii si contrapartide

Fixarea obiectivelor unei negocieri

Tehnici de atingerea obictivelor: Argumente; Propuneri; Contrapropuneri

Stiluri de negociere

Comportamente eficiente si neeficiente in cadrul nei negocieri

Negociere internationala: problematica interculturala

7. Tendinte actuale in achizitii

E-auction, E-procurement, Market place

Achizitii durabile/ Sustainable Purchasing

8. Achizitiile si Aprovizionarea

Notiunea de Supply Chain

JIT, Kanban, stoc de consignatie

 

MODUL II

1. Strategie in achizitii

Analiza pietelor de produs pe  baza cererii si a ofertei

Cele 5 forte pe piata ( matricea Porter )

Propria pozitie pe piata ( analiza SWOT )

Definirea cerintelor pentru produs  si furnizor

Obiectivele SMART

Check-list de parghii pentru atingere a obiectivelor strategice

Plan de actiuni pentru implementarea strategiei

2. Managementul relatiei client – furnizor

a. Evaluarea relatiei client - furnizor

b. Angajamentul achizitiilor- actiuni obligatorii pentru mentinerea unei relatii etice cu furnizorii

c. Clasificare furnizori pe baza nivelului relatiilor profesioale

d. Plan de dezvoltare al furnizori

 3. Marketing achizitii (sourcing furnizori noi) :

Analiza pietilor de  furnizori si produs

Surse pentru cautarea noilor furnizori si pertinenta lor

Cererea de informatii si evaluare rapida a potentialilor furnizori

Clasificarea si selectia potentialilor furnizorilor- criterii de clasificare

4. Omologare furnizor nou si produs

Etapele procesului : audit furnizor, audit proces

Diferentele intre productiile de serie mare si mica

Follow-up furnizor

Kaizen : imbunatatirea /dezvoltarea continua a furnizorilor

5. Contractare:

a. Principalele sisteme de legi comerciale internatioanale

b. Jurisdictie si arbitraj

c. Conventii internationale

d. Continutul contractului

e. Clauze specifice pentru achizitor si pentru furnizor

f. Incoterms

 6. Hedging

a. Acoperire/protejare fluctuatiilor de curs valutar si materiilor prime

b. Ce trebuie sa faca achizitorului in procesul de hedging

c. Avantajele  companei prin hedging

 7. Indicatori de performanta

a. Managementul departamentului de achizitii- setarea KPI-urilor

b. Definirea si analiza evolutiei KPI-urilor in achizitii : Economici, performanta furnizorilor, customer service intern, performanta resursei umane

Calendar

Data urmatorului curs: 19-21/26-28 octombrie 2017

Conditii comerciale

Pentru informatii suplimentare va stam la dispozitie la tel: 0726268256, 0727336314

Pentru o grupa de 10-14 cursanti, organizam cursul in sistem in-house la sediul companiei client sau in orice alta locatie la alegerea acestuia, la o data stabilita de comun acord.

Testimoniale

Singurul curs care explica procesul de achizitie “cap-coada”.
Adriana Constantin, Inginer, Antibiotice S.A.

Cursul a fost foarte bine structurat si bazat pe exemple din viata reala. Grad de aplicare inalt, nu a fost un curs teoretic, ci bazat pe experienta.Trainerul a reusit sa mentina focusul pe subiecte si atentia "captiva". - Ene Daniel - SKELA

Comments are closed.